joi, 25 iunie 2009

...in loc de buna seara!

iată că trebuia să ajung la hotarul dintre două zile de cireşar pentru ami asuma curajul de iniţiere a unui blocknotes electronic (public), care în comunicarea modernă, mai poartă şi denumirea de blog! de fapt, am avut mai multe tentative de ami aşterne gândurile în nişte caiete private, pentru ca, peste ani, să revin la filele respective şi să retrăiesc gândurile din trecut! apoi mă intrebasem retoric, care ar fi efectul acestor meditaţii dacă ele vor fierbe doar în viziunea mea... cam aceasta este sursa de apariţie a prezentului blog!
in antet am încercat să descriu în câteva propoziţii motivaţia apariţiei acestui "caiet"... şi în linii mari, mesajul din prefaţă pare a fi clar. cred totuşi că, pentru acei care percep cu mai multă dificultate esenţa sportului autohton, dar şi mondial, precum şi tangenţele existente între gazetăria sportivă şi această lume miraculoasă a cultului sănătăţii şi performanţei, merită să dejghioc puţin mesajul acestor vorbe.
cu certitudine această încercare de a înşira gândurile mele pe o coală albă (fie şi electronică, nu de hârtie), nu constituie o premieră pentru mine! de aproape două decenii, îmi perfecţionez măiestria jurnalistică la mai multe ziare, agenţii sau în presa electronică. de fiecare dată însă, am fost şi sunt conştient că persoane interesate de mesajul pe care vreau să îl transmit sunt mai multe decât numărul de cititori, ascultători sau spectatori care este fidel unui ziar sau altui mijloc de informare în masă.
nu pot afirma că odată cu apariţia acestui blog va spori substanţial numărul celor care-mi va citi ştirile şi analizele pe care tind să le dau publicităţii, dar voi fi extrem de mulţumit, dacă prin intermediul comentariilor postate aici, fie uneori şi mai "acide" sau mai "dulci", vom iniţia împreună discuţii care vor conduce, de ce nu, la stabilirea unor soluţii pentru revitalizarea sportului autohton şi imaginii acestuia.
de asemenea, sper din suflet, să depistez printre comentariile postate, sugestii privind subiectele care trebuie ulterior abordate, sau informaţii interesante exclusive din partea antrenorilor, sportivilor sau altor exponenţi nemijlocit ai sportului.
nu sunt primul şi, cu certitudine, ultimul jurnalist sportiv, care-şi editează propriul blog, şi cu această ocazie va salut pe toţi! îmi exprim optimismul că, colaborarea dintre noi va fi fructuoasă şi profesionistă, bazată pe comentarii obiective, bun simţ şi un spirit colegial reciproc.
să mă refer succint şi la genericul blogului. acest joc de cuvinte PULS SPORTIV + tăinuieşte o tendinţă a mea de a expune un puls virtual al celor mai importante evenimente sportive interne şi internaţionale. voi încerca zilnic să actualizez conţinutul blogului, dacă însă nu voi reuşi în deplină măsură, sper să nu fiu admonestat, deoarece munca jurnalistului sportiv nu se rezumă doar la completarea blogului personal. activez la principala publicaţie informativă de limbă română TIMPUL, care are o periodicitate săptămânală de cinci ediţii, şi absoarbe un procentaj important din timpul pe care-l dedic jurnalismului. apropo de Timpul, cele mai importante materiale ale mele din acest cotidian, vor fi reluate şi pe acest blog!
comparativ cu alte bloguri din această categorie, cu tot respectul faţă de colegi, voi acorda o atenţie substanţială nu doar fotbalului, ci, practic tuturor genurilor de sport practicate în republică!
în fine, + (plusul) de la sfârşitul titlului blogului semnifică faptul că, precum orice cetăţean al RM, cu o verticalitate în gândire, tind să-mi expun opiniile vizând evenimentele extrasporive din societate. poate mai rar, dar cu siguranţă, mă voi strădui să nu ocolesc cu atenţia cele mai importante evenimente care ne înconjoară!

4 comentarii: